Cosul meu de cumparaturi

Cauta un produs

Atunci cand frumusetea vine din interior

Marţi, 16 Ianuarie 2018

Atunci cand frumusetea vine din interior

Da, frumusetea vine din interior, chiar si la propriu. Nu vorbim despre acea stare de spirit si atitudine interioara care ne da privire vie, chip stralucind a seninatate si zambet luminos ci despre acele componente din alimentatie care au efecte pozitive directe asupra pielii, parului si unghiilor noastre.

Nutricosmeticele sunt suplimente naturale, compusi naturali sau de sinteza, care au grija "din interior", de aspectul nostru exterior. Exemplul tipic ese colagenul, responsabil de elasticitatea pielii. Dupa varsta de 35 de ani, acesta scade in proportie de 1% pe an, ceea ce inseamna ca la varsta de 50 de ani, o femeie a pierdut aproape jumatate din cantitatea de colagen din tesuturile dermice. Iata care sunt principalele zece nutricosmetice, cu rolul lor in fiziologia pielii si a tesuturilor dermice, precum si sursele alimentare din care provin.

1. Colagenul

Este cea mai raspandita proteina din corpul uman si se gaseste in cartilagii, ligamente, tendoane, oase si piele. Anumite alimente stimuleaza productia de colagen in organism: tonul si somonul, care ajuta la intarirea membranelor celulare ale tesutului dermic; legumele verzi, precum spanacul ori varza kale, contin vitamina C care stabilizeaza enzimele vinovate de distrugerea colagenului si protejeaza impotriva radicalilor liberi care scad nivelul de colagen.

2. Acidul hialuronic

Se afla pe locul 2 in top tocmai datorita capacitatii de hidratare a pielii dar si prin faptul ca este o substanta naturala si asigura pentru organism, deloc toxica si fara riscuri de alergii. Considerat un antiinflamator natural, este utilizat atat in domeniul medical cat si in cel cosmetic. Se gaseste in produsele care contin vitamine (A, C, E), minerale (zinc, magneziu), polifenoli (substante flavonoide) si acizi grasi Omega 3: kiwi, lamai, portocale, ananas, struguri, caise, capsuni, pepene, avocado, leguminoase radacinoase (patrunjel, conopida, morcovi, dovlecel, castraveti, broccoli, spanac, rosii, cartofi, sfecla de zahar), peste si uleiuri de peste (ton, macriu, hering sau somon). De asemenea, produsele pe baza de soia, bogate in estrogeni, dar si in supele si ciorbele de oase care contin cartilaje, piele si articulatii de pasari.

3. Resveratrolul

Cunoscut pentru capacitatea sa de a proteja piele de razele UV si de imbatranirea prematura, resveratrolul este, de fapt, un compus antimicrobian vegetal, parte din sistemul de aparare a plantei. Cea mai importanta sursa de resveratrol este vita-de-vie, in special pielita boabelor de strugure. Dar, se gaseste si in dude, alune, struguri negri, coacaze negre, mure, prune etc.

4. Vitamina E

Antioxidant puternic, reduce efectele nocive ale ultravioletelor asupra pielii si combate imbatranirea ei. Sursele alimentare de vintamina E includ uleiul din germeni de grau, semintele de floarea-soarelui, nucile, piersicile, prunele, spanacul, varza, rosiile, avocado etc.

5. Coenzima Q10

Coenzima Q10 este necesara pentru producerea energiei celulare, cresterea rezistentei si fermitatii muschilor si epidermei, ajutand in lupta impotriva efectelor imbatranirii. Se gaseste in somon, macriu si sardine, ai caror acizi grasi Omega 3 si Omega 6 sunt indispensabili pentru stimularea productiei coenzimei Q10. De asemenea, in carnea de pui, broccoli, alune, spanac (leguma cu cel mai mare continut de coenzima Q10), suc proaspat de capsuni si portocale (singurele fructe care contin aceasta coenzima).

6. Keratina

Componenta majora a parului este keratina, proteina care ofera rezistenta si elasticitatea. De altfel, parul este 97% proteine "caramizi" care construiesc noi fire de par, iar un aport insuficient poate cauza depigmentarea si degradarea texturii parului. Keratina este formata din aminoacizi, in principal cisteina. Consumul variat si zilnic de carne de pasare, peste, fructe de mare, carne rosie, oua, lactate, nuci / seminte si leguminoase ajuta la mentinerea aspectului sanatos al podoabei capilare dar si al pielii si unghiilor.

7. Ceramidele

Ceramidele sunt componente ale barierei hidrolipidice a pielii, deci cu rol esential in hidratarea pielii. ele scad odata cu varsta iar pielea devine mai uscata si mai sensibila. Desi ceramidele sunt prezente in multe alimente (orez, grau, spanac, sfecla rosie), aportul din alimentatie nu este suficient pentru intinerirea pielii. Un efect anti-aging vizibil poate fi obtinut doar cu ajutorul unor suplimente nutricosmetice pe baza de ceramide.

8. Peptidele

Peptidele sunt blocuri de proteine, formate din lanturi de aminacizi. Ele actioneaza ca mesageri intre epiderma si derma, pentru a declansa procesul de vindecare si refacere a pielii. Pot fi naturale sau sintetice. Cele mai multe peptide folosite in cosmetica sunt sintetice deoarece ingredientele produse in laborator sunt mai usor de controlat atunci cand vine vorba de stabilitate si eficienta.

9. Carotenoizii

Puternici antioxidanti, carotenoizii sunt pigmentii de culoare rosie, galbena sau portocalie, prezenti in special in fructele si legumele de aceeasi culoare. Printre cei mai benefici carotenoizi pentru sanatatea tesuturilor dermice se afla beta-carotenul si luteina.

10. Polifenolii

Polifenolii sunt antioxidanti care previn formarea radicalilor liberi, luptand impotriva imbatranirii pielii. Dau fermitate acesteia si stimuleaza regenerarea celulelor si a tesuturilor, imbunatatesc hidratarea epidermei si cresc densitatea dermei, stimuleaza sintetizarea colagenului si a elastinei de la nivelul pielii. Se gasesc in fructe si legume, sub forma de antociani (in fructele rosii), flaovide (in citrice), quercetina (in frunze de ceai, ciocolata, ceapa, alge si mere).

Produse recomandate

Sfaturile, articolele si orice alte informatii din domeniul farmacie / sanatate publicate pe minifarmonline.ro au scop pur informativ si strict educational. Ele nu pot inlocui, sub nicio forma, consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale de specialitate. Inainte de a lua orice decizie referitoare la sanatatea ta, iti recomandam sa consulti medicul de familie sau medicul specialist.