Sistemul circulator este extrem de important pentru organism si pentru o viata sanatoasa, intrucat este cel care are rolul de a se ocupa de miscarea sangelui in corp. Inima si vasele sanguine reprezinta cele mai importante componente care fac parte din sistemul circulator, iar bataile inimii au rolul de a impinge sangele catre vasele care transporta atat oxigenul, cat si nutrimentele necesare organismului. Pentru ca sistemul circulator sa fie protejat in permanenta, exista o serie de alimente benefice, care trebuie consumate cu precadere, iar astfel pot fi prevenite numeroase afectiuni circulatorii sau alte complicatii. Totodata, adultii trebuie sa stie si care sunt alimentele de care trebuie sa se fereasca atunci cand sufera de afectiuni circulatorii, pentru a nu-si agrava starea.

Alimente care stimuleaza in mod pozitiv sistemul circulator

Ciocolata neagra este benefica pentru organism atunci cand este consumata moderat, intrucat ajuta la producerea oxidului nitric, un element esential pentru protejarea venelor, dar si a inimii. In acelasi timp, pudra de cacao este o sursa foarte buna de antioxidanti, ajutand la diminuarea tensiunii arteriale, dar si la diminuarea nivelului de colesterol.

Turmericul este un remediu recomandat de medici pentru stimularea circulatiei, dar si pentru intarirea arterelor. El trebuie sa fie combinat cu piperul negru, pentru ca organismul sa il poata absorbi in mod pozitiv.

Sucul de sfecla rosie este util pentru stimularea circulatiei sangelui, intrucat contine un nivel ridicat de nitriti. Acestia ajuta la transportarea oxigenului catre muschi intr-un ritma mai alert. Adultii care consuma zilnic cel putin un pahar de suc de sfecla isi pot reduce tensiunea arteriala si pot scapa de durerile pe care le simt atunci cand sufera de o boala ateriala periferica.

In ciuda faptului ca multi oameni se feresc de pestele gras, acesta este, de fapt foarte bun pentru subtierea sangelui si are proprietati anticoagulante. Printre tipurile de peste care trebuie consumate pentru imbunatatirea sistemului circulator se numara somonul, pastravul, heringul, macroul, dar si tonul.

Varza de Bruxelles reprezinta o sursa foarte buna  de vitamina C, fiind totodata un antioxidant care ajuta la prevenirea dilatarii aterelor. In acelasi timp, varza mentine in mod constant un flux normal al sangelui. Aceasta leguma poate fi pregatita la aburi, in supe sau in pireuri, in functie de preferintele fiecaruia.

Usturoiul ajuta la prevenirea infundarii arterelor. Se recomanda consumul a cel putin 2-3 catei de usturoi in fiecare zi. Mai mult, mancarea va avea un gust mult mai bun daca se adauga usturoi in ea.

Alimente care trebuie evitate de persoanele care sufera de afectiuni circulatorii

Mezelurile procesate sunt, de cele mai multe ori nesanatoase, intrucat contin ingrediente care nu doar ca nu ajuta din punct de vedere fizic, ci produc efecte adverse, incepand de la cresterea in greutate si pana la ingrosarea sangelui, pe care vasele sanguine nu il mai pot transporta in mod corespunzator in organism.

Mancarurile foarte grele, pline de grasime nu sunt indicate pentru persoanele care sufera de afectiuni circulatorii, intrucat nu fac decat sa impiedice capacitatea organismului de a transporta atat sangele, cat si oxigenul din corp. Preferabil este ca din alimentatie sa fie indepartate carnurile foarte grase, dar si uleiul consumat in cantitati mari sau pastele.

Bauturile carbogazoase trebuie si ele evitate pe cat de mult posibil, intrucat nu doar ca nu contin componente nutritive, ci conduc si la cresterea in greutate intr-un ritm foarte alert. De asemenea, sucurile acidulate pot conduc la aparitia diabetului, dar si la cresterea densitatii osoase.

Persoanele care sufera de afectiuni circulatorii trebuie sa consulte un medic de specialitate in mod constant, pentru a-si tine organismul sub observatie si, in acelasi timp, trebuie sa fie foarte atente la alimentele pe care le consuma. Adoptand un regim sanatos, adultii nu doar ca isi vor imbunatati sistemul circulator, ci se vor simti mai bine din punct de vedere fizic, dar si psihic, pe termen lung! Recomandat este ca adultii sa incerce, in acelasi timp sa faca  si sport, pe cat de mult posibil, pentru a avea o viata sanatoasa!

Sfaturile, articolele si orice alte informatii din domeniul farmacie / sanatate publicate pe minifarmonline.ro au scop pur informativ si strict educational. Ele nu pot inlocui, sub nicio forma, consultul medical direct si nici diagnosticul stabilit in urma investigatiilor si analizelor medicale de specialitate. Inainte de a lua orice decizie referitoare la sanatatea ta, iti recomandam sa consulti medicul de familie sau medicul specialist.